2013. október 19., szombat

gofri

Hozzávalók:
1 cs. szárított élesztő
5 dl meleg tej
4 tojás szétválasztva
1 tk. vanília esszencia
2 és 1/2 bögre liszt (35 dkg lett, lemértem)
pici só
1 ek. cukor (aki szeretné, tehet bele többet)
1/2 bögre olvaszott vaj/margarin (12 dkg)

Egy jó nagy tálat elővettem, mert a tészta élesztős, így meg fog nőni. A meleg tejet beleöntöttem, majd beleszórtam a szárított élesztőt, elkevertem. A tojások sárgáját felvertem és ezt is a tejhez öntöttem, és a vaníliát is. Egy másik tálban elvegyítettem a lisztet, a sót és a cukrot, majd ezt is hozzákevertem a tejhez. Az olvasztott vajat is belekvertetem a masszába. A tojásfehérjéket jó kemény habbá vertem, majd óvatosan beleforgattam a tésztába és letakarva meleg helyen a duplájára kelesztettem, ez nálam kb. 1 óra volt. Ezután a gofrisütőben kisütöttem őket és juharsziruppal, lekvárral tálaltam. Csodás, puha és könnyű, mint a pille. Nagyon tetszik nekem ez a recept, próbáljátok ki:) Ha nincs gofrisütő otthon, akkor serpenyőben, az amerikai palacsinta mintájára is ki lehet sütni, kipróbáltam, úgy is nagyon finom.
 A receptért köszi:Troll a konyhámban blognak

English:http://tdarby.hubpages.com/hub/Best-Belgian-Waffle-Recipe-in-the-World

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése