2013. december 14., szombat

Alap linzer tészta

Most mondhatnám, hogy ez egy ezer éve bevált recept, már a nagymamám nagymamája is így sütötte a linzert.....de be kell, hogy valljam, hogy eddig boltit vettem, az a bizonyos B betűs nagyon finom és akkor minek bajlódjak a linzerrel, az úgyis bonyolult és 2 nagyon szörnyű próbálkozás után fel is adtam. Viszont most hála a betegségemnek, kicsit kótyagos a fejem és gyenge is vagyok, hogy érdemben dolgozni tudjak így rám szakadt rengeteg szabadidő... gondolkoztam, hogy akkor így mit is süssek magunknak...végül a választás a Linzerre esett, de nem ám egyre, rögtön 3 verzióra és feltünt, hogy a tésztájuk azonos így egy adagból lett 3 féle :)



Az alap tészta:
50dkg liszt
25dkg porcukor
25 dkg vaj
ezt elmorzsolod
Na én csaltam, mert volt ám nekem segítségem aki morzsolgatta a vajat a lisztes cukorba:

500g flour
250g icing sugar
250g butter

So I cheated, my helper rubbed the butter in the flour and the sugar:

4 tojás sárgája
1 citrom héja
1 vaniliáscukor
1 ek tejföl

4 egg yolks
Zest of 1 lemon
1 tsp vanilla sugar
1 tablespoon sour cream

Sima tésztát gyúrsz belőle, először a tálban, majd lisztezett deszkán. kb 0.5 cmesre nyújtod és kiszaggatod. 180cfokos sütőben megsütöd.
Ennél a résznél is volt segítségem, mert én megkentem a teli részeket lekvárral, nagylányom pedig ráragasztgatta a lyukas részeket:

Knead the dough until smooth. Flatten it 1/2 inches thick. Then bake at 180 C degrees.
Glue together with jam:

A csíkok megkapták a csokit a hasukra:
The straight lines streaked with chocolate:
Amiből jutott a linzerkarikák felére is:
And half of the jam filted cookie also:
A másik felére pedig porcukor került, így lett háromféle süti egy tésztából:
Sprinkle with powdered sugar the other half of the jam filted cookie.And there will be three types of cookie from 1 dough:




 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése