2014. július 20., vasárnap

székely káposzta



A párom egyik kedvenc étele készült ma ami nem más, mint a székely káposzta. Lehet, hogy nem eredi a recept, de amióta külön háztartásban élünk, azóta így csinálom és még nem volt rá panasz. Próbáltuk először a piacon vett hordós káposztával, de az vagy túl sós volt, vagy túl savanyú, így áttértünk a konzerves dobozban kapható változatra és azóta még mindig jól sikerül. Biztos sokatoknak fel fog tűnni a kép láttán, hogy valami hiányzik :D.... nem is én lennék, ha nem felejtettem volna el valamit, a fotózásnál vettem észre, hogy nincs tejfölünk így sajnos a kedvesnek még van egy útja a boltba :(

Akkor lássuk a receptet:

Én 4 szelet tarját kockáztam fel, apróra vágtam 2 fej hagymát. A hagymát világos (arany) barnára pirítottam egy kicsi olíva olajon ( te használj zsírt, nekem sajnos a gyomrom miatt így kevésbé megterhelő, vagy piríthatsz alá szalonnát is). Lehúztam a tűzről, megszórtam paprikával, borsot daráltam bele, 1 mokkáskanál vegetát, egy pici köményt, majd beleöntöttem a kockára vágott húst, jól elkevertem és visszaraktam pirulni. Amikor kicsit megfehéredett a hús felöntöttem egy dl vízzel. Amikor lefőtt a víz, újra öntöttem rá és ezt folytattam amíg meg nem puhult a hús. (Nekem annak idején azt tanították, hogy sokszor kicsi víz kell a pörkölt alá akkor lesz finom.)
Amikor a hús puha, felöntöm kb 2 dl vízzel, hozzáadok egy pörkölt kockát (kihagyható, de ha már csalhatunk picit akkor miért ne, sokkal finomabb lesz tőle) simára keverem, majd beleteszem a leszűrt káposztát. felöntöm annyi vízzel ami ellepi. Amire a víz lefő, megpuhul a káposzta is. Kóstold meg, ha kell még ízesítsd. 1-2 kanál tejföllel és friss kenyérrel tálald.


Jó étvágyat :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése