2015. december 13., vasárnap

Karácsonyi sütik 1: Zserbó golyók

Nem tudom, hogy ti hogy vagytok vele, de nekem a karácsonyi sütiknél az első ami eszembe jut, hogy legyen benne dió/mogyoró és sok sok csoki :) Így esett az egyik választásom erre a sütire, viszont akár csalhattok is vele, ha szaloncukor formában készítitek és becsomagoljátok simán rámondhatjátok, hogy házi szaloncukor :P


Végtelenül egyszerű az elkészítése:
Vettem egy csomag darált kekszet, egy csomag aldis darált diót /majd meglesem hány grammos legközelebb a boltban/. Kivettem 2 ek diót a díszítéshez, de használhatsz cukorhópelyhet, csillagot, vagy arany/ezüst gyöngyöket is, a többit a kekszbe öntöttem és kanalanként annyi baracklekvárt adtam hozzá, hogy összeálljon. Majd pici golyókat formáztam. Betettem őket a hűtőbe egy órára, majd mindegyik közepébe szúrtam egy fogpiszkálót. Gőz felett megolvasztottam 1 tábla étcsokit, adtam hozzá 1 ek olajat és a tálat levéve beletördeltem  a másodikat és, és simára kevertem. Ebbe mártottam a golyócskákat, amit a csokiból kivéve sütőpapírral letakart tálcára raktam és megszórtam darált dióval, amikor mind megvolt mentek pihenni estére a hűtőbe. 
Picit szanaszét vannak a gondolataim, de remélem érthetőre sikeredett a recept. Szép estét nektek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése