2016. április 29., péntek

tejszínes gombás húsgolyók

Ismét egy meglátni és megkívánni recept. Régóta szemezek a húsgolyókkal, és már Gordon is megmondta, hogy ez az aminek mindenképp kell előkészítve lenni a fagyódban, így ma én is kipróbáltam és bejött :) Millió formában lehet elkészíteni, akár töltheted sajttal, tekerheted baconnel, sütheted, főzheted, teheted millió fajta szószba, levesbe, azaz tipikus egyből sokfélét kaja. Ma én tejszínes-fokhagymás gombamártást álmodtam meg hozzá és be kell valljam 3* szedtem :D De ne mondjátok meg senkinek ;) Na de már megint túl sokat dumálok, jöjjön a recept:  


1 kg darálthús
1 nagy hagyma apróra vágva
2 nagy csipet olasz fűszerkeverék
2 tojás
3/4 bögre zsemlemorzsa
1 nagy ek csípős ketchup
só, bors
olaj a kisütéshez

Én fél adagot csináltam, egyszeri étkezésre elég egy öt tagú családnak. Belemértem a hozzávalókat egy tálba. összekevertem, kis golyócskákat csináltam belőle és olajon megsütöttem, majd kiszedtem egy tányérra.

2 ek vaj
4 gerezd fokhagyma apróra vágva
1 kis fej hagyma felaprítva
1 doboz szeletelt gomba (a friss klasszisokkal jobb)
0,5l 20%-os főzőtejszín
só, bors, kakukkfű, oregánó
2 ek reszelt parmezán

Miután kiszedjük a húsgolyókat, beledobjuk a vajat. Hozzáadjuk a hagymát, a fokhagymát, ha kezd pirulni akkor a gombát, a fűszereket és szépen lesütjük. Ha pirult a gomba, akkor felöntjük tejszínnel, vissza öntjük a gombócokat, megszórjuk a parmezánnal és lassú tűzön összerottyantjuk. megkóstoljuk, ha kell még fűszerezzük. Tésztával, gnocchival tálaljuk :)

A gnocchi receptet itt találod: http://ancikonyha.blogspot.hu/2016/03/tejszines-gombas-gnocchi-hazilag-home.html
 Jó étvágyat hozzá! Puszil

Ancika
For Meatballs
  • 2 lb ground pork
  • 1 large onion, chopped
  • 3 tbsp fresh dill, chopped
  • 2 eggs
  • ¾ cup breadcrumbs
  • ¼ cup buttermilk
  • 1 tbsp hot sauce, I used Sriracha sauce
  • salt and pepper to taste
  • vegetable oil for frying


  1. Add all the meatball ingredients (excluding the vegetable oil) to a large bowl and mix well using your hands. Shape into 1 inch meatballs. You should get about 40 to 50 meatballs.
  2. Line a baking sheet with paper towels.
  3. Add some vegetable oil to a large skillet, about ¼ cup and heat it over medium-high heat.
  4. Add meatballs to the skillet and cook. If not all your meatballs fit in the skillet you will have to do this in a couple batches. Cook the meatballs on all sides, adding more oil if needed in between batches. Remove meatballs from skillet to prepared baking sheet, to soak up the oil.


For the mushroom sauce
  • 2 tablespoons unsalted butter
  • 3 cloves garlic, minced
  • 16 ounces cremini mushrooms, thinly sliced
  • 1/3 cup heavy cream
  • 1/2 teaspoon dried thyme
  • 1/2 teaspoon dried oregano
  • Kosher salt and freshly ground black pepper, to taste
  • 2 tablespoons freshly grated Parmesan
  • 2 tablespoons chopped fresh parsley leaves
Instructions
  • Melt butter in a large skillet oven over medium heat. Add garlic and mushrooms, and cook, stirring occasionally, until tender and browned, about 5-6 minutes.
  • Stir in heavy cream, thyme and oregano; season with salt and pepper, to taste. Bring to a boil; add the meatball reduce heat and simmer until slightly reduced and thickened, about 5-6 minutes. Stir in Parmesan.
  • Serve immediately, garnished with parsley, if desired.

Bon apetite!

XOXO Ancika

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése